Jestem zainteresowany

Nowe Suzuki e VITARA

To nie tylko pierwszy całkowicie elektryczny SUV Suzuki, ale też pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki z nowatorskim napędem na cztery koła „ALLGRIP-e” (zbudowany na platformie „Heartect-e” stworzonej specjalnie dla potrzeb tego projektu!). „e VITARA” jest zeroemisyjna, przyjazna środowisku i gwarantuje dzielność podczas jazdy także z daleka od bitych dróg.

Stylistyka

Projekt z charakterem - nowoczesny i wytrzymały SUV

Nowy model e VITARA można skojarzyć z zaawansowaniem technologicznym i solidnością SUV-ów Suzuki. Został wyposażony w koła o dużej średnicy, ma duży rozstaw osi (a co za tym idzie przestrzeń dla kierowcy, pasażerów i na bagaże), zaawansowane wyposażenie ze zintegrowanym wyświetlaczem dużych rozmiarów (z dostępem do usługi Suzuki Connect, Apple CarPlay/Android Auto). Na liście rozwiązań podwyższających bezpieczeństwo oraz elektroniki wspierającej kierowcę znajdziemy m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, tempomat adaptacyjny, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ utrzymujący samochód na pasie ruchu, kamerę 360 stopni. Do tego dwukolorowa tapicerka we wnętrzu oraz nowoczesne materiały wykończeniowe. Suzuki e VITARA jest wyposażona w pompę ciepła oraz system ogrzewania i chłodzenia baterii, który optymalizuje pracę samochodu w każdych warunkach.

Układ napędowy

e VITARA to model wyposażony w nowo opracowany układ napędowy eAxle oraz bezpieczne, niezawodne akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe, o pojemności 49 lub 61 kWh. Silnik elektryczny o mocy 106 kW lub 128 kW w wersjach napędu na jedną oś czy też wersja z napędem na 4 koła ALLGRIP-e generująca łącznie 135 kW, z momentem obrotowym do 300 Nm zapewnia dobre przyspieszenie w pełnym zakresie prędkości w każdych warunkach.

Elektryczny napęd na 4 koła „ALLGRIP-e”

„ALLGRIP-e”, montowany w modelu e VITARA, jest elektrycznym układem przeniesienia napędu na 4 koła. Auto zostało wyposażone w dwie niezależne e-osie. System ten zapewnia nie tylko wysoką sprawność i wytrzymałość, ale także pozwala na precyzyjną kontrolę i doskonałą reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia. ALLGRIP-e działa również w trybie Trail, który przydaje się z daleka od bitych dróg.

Platforma „HEARTECT-e” zaprojektowana specjalnie dla pojazdów elektrycznych

Platforma elektrycznego SUV-a Suzuki jest lekka, chroni przed przypadkowymi przebiciami prądu i - dzięki krótkim zwisom - gwarantuje przestronność we wnętrzu. Podłogę tak konstruowano, żeby zaoszczędzić miejsce na pojemne akumulatory.